[ultimate_spacer height=”60″ height_on_tabs_portrait=”30″ height_on_mob_landscape=”30″ height_on_mob=”30″]
[ultimate_spacer height=”30″]

Unitat d’acció i de marca per posicionar el cava i l’escumós català en el mercat internacional

[ultimate_spacer height=”10″]

La primera jornada de COMUVICAT, amb la benvinguda de Joan Maria Morros –degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC), seu de la Conferència– que va posar en valor el paper del periodista com a comunicador del vi, obria les sessions amb el cava i els escumosos com a primer punt àlgid de la convocatòria.

I és que, pocs dies abans de la celebració de la segona Cimera del Cava, “L’efervescència de les Bombolles Catalanes, amb veu pròpia” seia a taula els principals actors d’un sector emblemàtic per al vi català que viu moments convulsos pel que fa a la unitat d’acció i l’alineació d’estratègies. Damià Deàs, president de l’Institut Català del Cava; Xavier Gramona, copresident de Corpinnat; Sergi Colet, elaborador de Clàssic Penedès; i Isabel Vidal, viticultora i cap sectorial de la Vinya i el Vi de Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC), van participar en un debat moderat pel periodista Ramon Francàs que, en acabar la tertúlia i després de rebre evasives respostes a la pregunta sobre la possibilitat que Corpinnat i Clàssic Penedès tornin a la DO Cava, citava María Zambrano en un tuit: “Quién consigue la unidad, lo consigue todo”.

Una “unitat del sector”, proposada per Deàs i defensada per tots els participants, però que mostra postures tan dispars que implicaran cessions si es vol negociar una estratègia comú “per tenir alguna possibilitat en el mercat internacional”, com apuntava Gramona; i molt de diàleg perquè, com va dir Colet, “cal parlar de cap on anem i com ho volem fer”.

El president de l’Institut Català del Cava va insistir que “cal buscar entesa entre totes les bombolles catalanes perquè sense unitat no serem capaços de fer marca i molt menys extrapolar-la al consumidor”, una estratègia que passa per “renunciar al posicionament propi per arribar a una forma comú i atractiva per comunicar el nostre producte al mercat i generar cadena de valor”, va dir el representant de Corpinnat que també va exposar la necessitat que els cellers creïn i professionalitzin els seus propis departaments de comunicació i que els pagesos s’incorporin a la vinificació, per millorar el posicionament global del sector.

Colet, no hi dubta que “les bombolles del Penedès poden anar juntes perquè, en el món del vi, el més important és el territori i el Penedès és territori”. En aquest sentit, Vidal va reivindicar la força viticultora i va exposar les peticions dels pagesos que reclamen “el compromís de les grans empreses i treballar en pro d’un projecte col·lectiu”. La representant de JARC també va destacar que “tenim un estoc molt gran i hauríem de trobar la manera d’equilibrar el mercat, perquè el preu baix ho prostitueix tot”.


La II Conferència Catalana de la Comunicació del Vi, COMUVICAT 2020, ha estat organitzada per la consultora gastronòmica lleidatana, Como Pomona, amb el patrocini de Família Torres i el suport de l’Institut Català de la Vinya i el Vi, INCAVI. Els media partners Cupatges.cat, SelectusWines.comVadevi.cat; El Centre de Turisme, Gastronomia i Hostaleria de la Universitat de Barcelona (CETT-UB); i les marques Monvínic, Euroselecció Riedel i Sant Aniol, tanquen la llarga llista de col·laboradors d’aquesta segona edició.


COMUVICAT 2020, radiografia del vi català en clau de comunicació
Winelovers en territori digital: com enamorar el públic jove?
[ultimate_spacer height=”30″]
Comparteix: