[ultimate_spacer height=”60″ height_on_tabs_portrait=”30″ height_on_mob_landscape=”30″ height_on_mob=”30″]
[ultimate_spacer height=”30″]

COMUVICAT 2020, radiografia del vi català en clau de comunicació

[ultimate_spacer height=”10″]
· La II Conferència Catalana de la Comunicació del Vi se celebra a Barcelona, els dies 20 i 21 de gener, a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya.

· La reputació social, l’interès dels mitjans generalistes, l’experiència del consumidor o les estratègies de futur del vi i del cava catalans; alguns dels temes de la roda de comunicacions.

· Fi de festa amb “El Dinar dels Vins”, a Monvínic.

La II Conferència Catalana de la Comunicació del Vi, COMUVICAT 2020, inaugura l’any a Barcelona, els dies 20 i 21 de gener, amb un intens programa —que reunirà, principalment, periodistes, comunicadors, sommeliers, enòlegs i cellerers— que en aquesta edició posa la lupa sobre la prescripció del vi en plataformes digitals i reivindica, alhora, la presència del vi català en els mitjans generalistes.

El debat sobre el vi i el cava catalans dedica també un capítol a l’experiència del consumidor en el restaurant, de la mà dels sommeliers; així com al seu potencial com a eina de transformació social amb un showroom de vins solidaris.

La viticultura i l’enologia, des de la perspectiva varietal i el canvi climàtic, són els altres dos eixos de COMUVICAT 2020 que manté la línia de relats del vi, amb tastos dirigits i “El Dinar dels Vins” a Monvínic, que clourà la trobada.

La inscripció a COMUVICAT 2020 —200 euros la Conferència i 80 euros “El Dinar dels Vins” (opcional)— es pot realitzar on-line al web www.comuvi.cat que permet, a més, la inscripció bonificada amb un 10% de descompte (180 euros / 72 euros) als membres de les entitats col·laboradores: Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC), Associació Catalana de Sommeliers (ACS), Associació Catalana d’Enòlegs / Col·legi d’Enòlegs i Enòlogues de Catalunya (ACE/CEEC) i Associació Vinícola Catalana (AVC).

La II Conferència Catalana de la Comunicació del Vi, COMUVICAT 2020, està organitzada per la consultora gastronòmica lleidatana, Como Pomona, amb el patrocini de Família Torres i el suport de l’Institut Català de la Vinya i el Vi, INCAVI.

Els media partners Cupatges.cat, SelectusWines.comVadevi.cat; El Centre de Turisme, Gastronomia i Hostaleria de la Universitat de Barcelona (CETT-UB); i les marques Monvínic, Euroselecció Riedel i Sant Aniol, tanquen la llarga llista de col·laboradors d’aquesta segona edició.

EL PROGRAMA

COMUVICAT 2020 s’inaugura el dilluns 20 de gener, a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya (rambla de Catalunya 10), amb la benvinguda institucional de Joan Maria Morros, degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC); i Rafa Gimena, director de COMUVICAT.

La taula “L’efervescència de les Bombolles Catalanes, amb veu pròpia” (9.30h) —moderada pel periodista de La Vanguardia, Ramon Francàs— obre la roda de comunicacions d’aquesta edició analitzant la situació del cava i el vi escumós catalans, amb la participació de Damià Deàs, president de l’Institut del Cava; Xavier Gramona, copresident de Corpinnat; Sergi Colet, elaborador de Clàssic Penedès; i Isabel Vidal, viticultora i cap sectorial de la Vinya i el Vi de Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC).

Tot seguit, primera sessió de comunicació digital i reputació on-line amb “Wine youtubers i la vídeoprescripció” (10.30h) –moderada per Sergi Cortés, director de Cupatges– amb Macarena Muñoz, sommelier del Colmado Quílez de Grup Lafuente, a Barcelona; Judith Cortina, periodista i copromotora i editora del portal Enoturista.cat.; i Clara Isamat, sommelier i directora i realitzadora audiovisual.

Mireia Torres, directora d’Innovació i Coneixement de Família Torres; Joan Miquel Canals Bosch, degà del Col·legi d’Enòlegs i Enòlogues de Catalunya (CEEC); i Robert Savé, investigador i coordinador de Vitivinicultura de l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA); i professor d’Ecologia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB); introduiran els assistents en la viticultura i l’enologia amb el diàleg sobre “Comunicació, Enologia i Canvi Climàtic” (11.45h).

A continuació, després de la pausa cafè, tindrà lloc el “Taller d’Instagram per a la Comunitat del Vi” (12.15h) amb Marianela Sandovares, consultora especialista en Xarxes Socials.

La tarda de dilluns, es reprèn el programa amb els “Vins Vinents, l’espai de debat i reflexió per fixar l’estratègia del sector vitivinícola de Catalunya per als pròxims deu anys” (15.30h), en què Gemma Urgell, periodista de l’Institut Català del Vi i la Vinya, explicarà les estratègies i línies de treball de l’INCAVI.

La presentació del showroom “Vins Solidaris” (16h) fa una mirada a la responsabilitat i capacitat de transformació social del vi, amb les iniciatives convidades: Microscopi (Irene Alemany de celler Alemany i Corrio), Gra de Sorra (Sara Jové de Mas Blanch i Jové i Núria Bigorra de Terrer de Pallars; cellers membre de l’Associació Vi, Cultura i Solidaritat – VICUSO), Garnatxa Valenta (Sergi Garcia de Lagravera, celler membre de l’Associació Terra de Garnatxes), Cava Solidari Bertha (Gemma Flaqué de Cava Bertha); Verema Solidària (Ruben Parera de Finca Parera, membre de l’Associació Verema Solidària); i #semprealvostrecostat Celler Rendé Masdéu (Bernat Andreu, president de la DO Conca de Barberà).

De forma simultània al showroom i també amb doble sessió, es faran els “Tastos de Vins amb Relat”(16.30h i 18h) comentats per Meritxell Falgueras —periodista i sommelier— i els representants dels cellers dels vins participants; que clouran la primera jornada COMUVICAT 2020. Entre les propostes a tastar el Gramona Celler Batlle Brut 2009 –Linda Díaz, sommelier de Gramona (Corpinnat))–, el Jean Leon Vinya Gigi 2017 –Roser Catasús, enòloga de Jean Leon (DO Penedès)–; Les Joveres de Margalef 2017
–Eva Prim, enòloga de Celler Ronadelles (DO Montsant)–; l’Abadal Mandó 2017 –Miquel Palau, enòleg d’Abadal (DO Pla de Bages)–; el Finca Barqueres 2016 –Dacil Estapa, directora de Mercat Nacional de Grup Tomàs Cusiné (DO Costers del Segre)–; i l’Ex Ex 13 2016 –Isabel Vázquez, Brand Ambassador de Perelada&Chivite (DO Empordà)–.

El dimarts 21 de gener, la percepció del consumidor inaugura les sessions amb “El sommelier i l’experiència del restaurant” (9.15h), una taula rodona en què Audrey Doré, cap de l’equip de sommeliers del Celler de Can Roca; Natàlia Roig, vicepresidenta de l’Associació Catalana de Sommeliers i coordinadora del Diploma Superior de Sommelier del CETT-UB; Sílvia Culell, periodista, sommelier i redactora de la partida de vins de la Bullipèdia; i Ruth Troyano, periodista i sommelier. faran una aproximació del rol d’aquests professionals en la restauració i la comercialització del vi.

Tot seguit, comunicació i Big Data, amb els “Sexy Little Numbers” (10.15h) de Jordi Urbea, vicepresident d’Ogilvy España i CEO d’Ogilvy BCN.

L’anàlisi dels “Discursos varietals” (10.45h) —moderada per la directora de Vadevi, Margalida Ripoll— posa sobre la taula les experiències que fan de la varietat del raïm un valor comunicatiu amb iniciatives com Terra de Garnatxes (Joan Ignasi Domenech de Vinyes Domenech i membre de l’Associació de Garnatxers), la Cimera del Xarel·lo (Francesc Palau de Parenthesis Marketing Consulting) i la Festa del Trepat (Jordi Ribas, president de l’Associació Festa del Trepat).

Lloc també per a la reivindicació històrica que, sota el títol “Hi ha espai pel vi als mitjans generalistes” (12h) i amb els periodistes Ramon Francàs (La Vanguardia), Belén Parra (El Mundo), Jordi Bes (ARA) i José Luis Solanilla (Heraldo de Aragón); analitza com comunicar el vi per despertar l’interès de les seccions d’economia, cultura… dels mitjans generals.

Per últim, la participació de Miquel Torres —director general i cinquena generació de Família Torres— amb la comunicació “Família Torres: 150 anys comunicant un celler familiar” (13h), fa un repàs de la tradició del celler i el seu relat durant aquest segle i mig d’història.

L’exposició de les conclusions dels debats (13.30h) –amb David Jobé, periodista i copromotor i editor del portal Enoturista.cat– donarà pas a la cloenda institucional a càrrec de Salvador Puig, director de l’Institut Català de la Vinya i el VI (INCAVI); i Rafa Gimena, director de COMUVICAT.

El fi de festa es traslladarà al restaurant Monvínic (C/ Diputació, 249) per celebrar “El Dinar dels Vins”, un menú maridat i comentat pels cellers dels vins participants i en el marc del qual tindrà lloc el lliurament dels reconeixements als patrocinadors i col·laboradors de COMUVICAT 2020, II Conferència Catalana de la Comunicació del Vi.

Informació i inscripcions: www.comuvi.cat

COMUVICAT 2019 (Resum)
Unitat d’acció i de marca per posicionar el cava i l’escumós català en el mercat internacional
[ultimate_spacer height=”30″]
Comparteix: