Els sommeliers i la seva evolució en la prescripció, protagonistes a COMUVICAT

Anna Vicens, Rubén Pol i Anna Casabona parlen d’aquesta figura clau des del vessant productiu, comercial i del consum

Els sommeliers Rubén Pol, Anna Casabona i Anna Vicens; intervindran com experts en la I Conferència Catalana de Comunicació del Vi  -Comuvicat- que se celebra a Barcelona (4 i 5 de març). Ho faran en una taula rodona per parlar de l’aspecte comunicatiu en la seva feina, la de sommelier, analitzat des de tres vessants diferents: el productiu o des del punt de vista del celler, el comercial o botigues especialitzades; i el del consum o la restauració.

En Rubén Pol, sommelier del restaurant Disfrutar de Barcelona, exposarà la seva experiència en un restaurant gastronòmic amb dues estrelles Michelin. Una vivència que passa pel coneixement de diferents àmbits com la gestió, la creativitat, la investigació, i el servei. Pol parlarà de com comunicar el vi als clients, sempre amb humilitat; una qualitat que ell considera bàsica en tot sommelier “tant a l’hora de transmetre coneixements com de dialogar amb els clients”, diu el sommelier mallorquí.

Per la seva banda, l’Anna Vicens, presidenta de l’Associació Catalana de Sommeliers (ACS) i responsable de les botigues especialitzades Wine Palace; se centrarà en l’activitat més comercial de la professió i com la comunicació efectiva és fonamental per vendre, comprar, assessorar, formar o tastar. Vicens, que presideix l’ACS des de fa gairebé tres anys, treballa precisament “perquè els sommeliers estiguin connectats amb el món del vi” i perquè es faci comunicació, ja que “les activitats que fan les DO han de transcendir perquè corri la informació i repercuteixi en despertar l’interès per conèixer un vi, una DO o un celler”, diu Vicens.

Finalment, l’Anna Casabona, sommelier del celler Capçanes (DO Montsant) aportarà la visió des del punt de vista de la producció, emfatitzant que “a Catalunya s’ha invertit en tecnologia i coneixement. Hi ha força diversitat de vins que són molt interessants i cal comunicar-ho”. Una tasca en què, que segons Casabona, els sommeliers tenen una gran responsabilitat. D’altra banda, la sommelier del celler Capçanes creu que l’enoturisme és un bon mecanisme per comunicar el vi i perquè “la gent s’apropi als llocs de producció i vegi el que costa fer una ampolla de vi”.

La I Conferència Catalana de la Comunicació del Vi se celebrarà, en aquesta primera edició, a Barcelona. La trobada neix però, amb vocació itinerant. L’objectiu de la conferència és millorar i parlar de la comunicació del vi català, amb activitats concretes que ajudin a la promoció i comunicació del territori o DO amfitriona que cada any aculli la trobada. Dos dies de conferències, taules rodones, tastos i convivència al voltant de la comunicació del vi que tindran lloc a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya (Rbla. Catalunya, 10).

Menú