Amor a primera vista pels “Sexy Little Numbers” de Jordi Urbea, a COMUVICAT

El vicepresident d’Ogilvy Espanya i CEO d’Ogilvy BCN porta l’atractiu dels Big Data pel mercat del vi, a la Conferència Catalana de la Comunicació del Vi

Quan comprem una ampolla de vi?, On preferim comprar-la? o Què fa que ens decidim per un vi o un altre? Aquestes, i moltes altres, són les preguntes habituals que es dirimeixen cada dia en una marea de dades, més o menys fiable, que pot ser una benedicció o un autèntic mal de cap en funció dels sistemes de captació, gestió i processament que disposem i, naturalment, del nivell tecnològic de l’empresa.

La cosa es complica, encara més, si ens parem a pensar en totes aquelles preguntes que no ens fem. En aquelles coses que no qüestionem, perquè ni tan sols sabem que sí que importen a qui compra la nostra ampolla de vi, i que afloren en les nostres dades però no som capaços de veure.

Conèixer els nostres consumidors o agilitar, i fins i tot anticipar, la presa de decisions empresarials també milloren un vi que, tot i que fet amb molt de cor, no pot evitar enamorar-se de l’atractiu que emana d’aquests “sexy litlle numbers” que ens proporcionen informació i arguments per posicionar-nos en un mercat cada vegada més exigent.

Per això, cal escalar un nivell superior d’analítica, superar la base de dades tradicional i acostar-se als Big Data –anomenats així per la gran capacitat i complexitat tecnològica que implica el seu processament– que, encara que pugui semblar una cosa inabastable per a la majoria de negocis, ja ofereix solucions digitals i aplicatius estandarditzats i assequibles per a la majoria d’empreses.

Barrejar infinitat de varietats de dades, estructurades i no estructurades, premsar i creuar-les en cupatges infinits a la recerca de respostes… D’això i de molt més, parlarà l’expert Jordi Urbea a COMUVICAT 2020, la II Conferència Catalana de la Comunicació del Vi, el pròxim dimarts 21 de gener.

Jordi Urbea és sènior vicepresident d’Ogilvy Espanya i CEO d’Ogilvy Barcelona. Pioner i referent d’Internet a l’estat, fa més de tres dècades que és al capdavant de grans comptes de publicitat i vint anys a Ogilvy. Urbea és també el responsable de l’exitosa digitalització d’aquesta coneguda agència, responsable de campanyes de comunicació icòniques i trencadores, present en més de vuitanta països.

La II Conferència Catalana de la Comunicació del Vi, COMUVICAT 2020, està organitzada per la consultora gastronòmica lleidatana, Como Pomona, amb el patrocini de Família Torres i el suport de l’Institut Català de la Vinya i el Vi, INCAVI.

Més informació: www.comuvi.cat

COMUVICAT 2020, radiografia del vi català en clau de comunicació
Comparteix:
Menú