Meritxell Falgueras parla a COMUVICAT del llenguatge del vi als mitjans de comunicació

La periodista i sommelier exposarà com adaptar el missatge segons el canal que s’utilitzi

“Despertar l’interès pel món del vi a través del llenguatge, atansant al públic a aquest sector d’una manera atractiva i entenedora i sense posar barreres per evitar que només els entesos puguin gaudir de la comunicació”. Així entén la comunicació del vi la periodista i sommelier Meritxell Falgueras que intervindrà en la I Conferència Catalana de Comunicació del Vi de Barcelona amb una ponència sobre, precisament, com adaptar el llenguatge del vi a la ràdio, televisió i premsa escrita i digital.

Falgueras, que ha obtingut recentment el Drinks Special Award,un dels prestigiosos Gourmand World Awards, els principals premis de divulgació gastronòmica i enològica del món; transmetrà el seu interès pel llenguatge en la cultura del vi, ja que considera que és vital “com definim les coses i com les sentim”. “Cal aconseguir”,  diu, “fer metàfores que siguin atractives i divertides perquè la gent perdi la por al vi”. El públic necessita informar-se, educar-se en els usos i costums del vi i tenir coneixements per a ús propi o per quedar bé davant dels amics. Tot això, però, cal adaptar-ho al mitjà en què fem la comunicació, ja que el canal que utilitzem definirà, inevitablement, el llenguatge que hem d’utilitzar.

Meritxell Falgueras és llicenciada en humanitats, màster en viticultura i màrqueting. El 2007 va guanyar el Nas d’Or Jove Promesa de Catalunya i a partir d’aquí va començar a col·laborar en diferents mitjans audiovisuals (ràdio, televisió, premsa escrita i digital). Falgueras escriu el blog Wines and the City i ha publicat diferents llibres.

La I Conferència Catalana de la Comunicació del Vi s’allargarà durant dos dies (4 i 5 de març) i, tot i que aquesta primera edició se celebrarà a Barcelona, la trobada neix amb vocació itinerant. L’objectiu de la conferència és millorar i parlar de la comunicació del vi català, amb activitats concretes que ajudin a la promoció i comunicació del territori o DO amfitriona que cada any aculli la trobada. Dos dies de conferències, taules rodones, tastos i convivència al voltant de la comunicació del vi.

Diàleg de Ramon Francàs i Rodolfo Castro sobre la comunicació del vi català a COMUVICAT

Els periodistes i especialistes abordaran la situació dels vins catalans

Ramon Francàs i Rodolfo Castro, periodistes i especialistes en la comunicació del vi, abordaran la situació dels vins catalans en aquest camp, de com es comuniquen aquests productes i quins són els reptes més immediats. Serà en el marc de la I Conferència Catalana de Comunicació del Vi, el 4 de març a les 12 hores, a Barcelona.

A Catalunya, el vi ha anat superant molts desafiaments i s’ha anat adaptant força bé. Sembla, però, que hi ha un estancament en la comunicació del producte. Per incrementar les vendes, Castro creu que “el sector s’ha de renovar i enfortir les seves polítiques de comunicació per fer-les més actives, eficients i patents”. Per la seva banda, Francàs parla de “la necessitat d’internacionalització del vi català i de la situació anòmala de moltes DO catalanes, desconegudes per molts”. Aquests experts en comunicació del vi analitzaran com millorar la comunicació del vi català per aconseguir que es reconegui el potencial d’aquest producte i, de retruc, augmentar les vendes. 

Als seus 51 anys, Ramon Francàs Martorell, llicenciat en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona i postgrau en periodisme local i comarcal per la mateixa universitat, és un periodista amb una llarga experiència professional. Ja fa tres dècades que signa a les pàgines del diari La Vanguardia, on s’ha especialitzat en temes vitivinícoles. Va començar la seva trajectòria professional al periòdic Diari de Vilanova, on ha estat director fins a maig de 2017. Ha col·laborat amb diversos mitjans, des d’Europa Press, Antena 3 Radio o Catalunya Ràdio a El Periódico o Avui. A més, és Sommelier Professional (Escola d’Enoturisme de Catalunya) i també és Formador en Cava (Institut del Cava / Consell Regulador del Cava).

Rodolfo Castro Galiana és periodista, empresari, doctor per la Universitat Complutense i MBA per l’actual IE Business School. El doctor Castro ha publicat “La comunicación del vino” que analitza l’impacte de les DO, cellers i marques que arriben a la premsa escrita o mitjans digitals. El consultor Castro Galiana creu que el vi ha superat molts reptes en el passat recent, però s’ha estancat en la comunicació del producte. Per incrementar les vendes, proposa que el sector renovi i enforteixi les seves polítiques de comunicació per fer-les més actives, eficaces i patents.Tots dos constaten que els cellers gairebé no comuniquen la seva activitat i que la presència digital és, encara, molt precària. Aquest dèficit és encara més gran a l’hora de relacionar-se amb el públic jove.

Com millorar aquesta comunicació serà l’eix de la intervenció d’aquests dos periodistes el dilluns, 4 de març, a la I Conferència Catalana de Comunicació del Vi de Barcelona que se celebrarà a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya (Rbla. Catalunya, 10).

+ INFO: www.comuvi.cat

COMVICAT analitza models de comunicació efectiva i “professionalitzada” del vi

Ruth Troyano, Montse Alonso i Isabel Vea tres models de comunicació professional

El periodisme del sector del vi ha de ser professional per ser efectiu. Aquesta i altres qüestions seran analitzades per la periodista i consultora Ruth Troyano; la directora de Mahala Wine, Montse Alonso i la directora de comunicació de Família Torres, Isabel Vea en la I Conferència Catalana de la Comunicació del Vi. Aquestes especialistes en comunicació debatran sobre la necessitat de deixar en mans de professionals la comunicació del celler perquè la bona voluntat de l’amateur fa difícil determinar què és el realment interessant per un celler i, a llarg termini, resulta complicat.

La professionalització de la comunicació suposa un cost i els cellers afronten de diferents maneres aquest servei. Isabel Vea és l’exemple d’una professional dedicada en exclusiva a un projecte vitivinícola com és Família Torres. Per la seva banda, Montse Alonso dirigeix una de les agències referència de la comunicació de vi a Catalunya. I, finalment, Ruth Troyano assessora diferents empreses com a periodista, sommelier i consultora professional. Tant amb personal propi, com externalitzant la comuncació del celler, l’aposta professional és la més efectiva perquè el missatge arribi i no es perdi pel camí. 

Troyano, Alonso i Vea analitzaran com la comunicació és un factor clau en la imatge pública del celler i com encara hi ha cellers que els costa de veure. La taula rodona serà un dels plats forts de la primera jornada I Conferència Catalana de la Comunicació del Vi de Barcelona, que se celebrarà el 4 i 5 de març a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya (Rbla. Catalunya, 19).

+INFO: WWW.COMUVI.CAT

L’humor i la mirada dels germans Virgili vers el sector del vi, a COMUVICAT

Alex i Albert Virgili, de Casa Berger i Democratic Wines, treballen per arribar al no consumidor de vi

“El Món del Vi: Menjar i beure, posar i treure”, amb aquest títol tan suggerent l’Àlex i l’Albert Virgili s’endinsaran en la cultura del vi al nostre país des de la seva particular visió i ho faran en la seva intervenció a la I Conferència Catalana de la Comunicació del Vi que tindrà lloc el 4 i 5 de març a Barcelona. Els germans Virgili creuen fermament en la democratització del vi i aposten per atansar totes les varietats d’aquest producte al públic més jove amb una línia distesa i sense pretendre explicar-ne les virtuts de la seva elaboració.

Els Virgili diuen que “cal tenir vins de prestigi per garantir la qualitat del sector però, remarquen que primer cal seduir la joventut amb productes propers que convidin a passar-ho bé i a consumir-los en detriment d’altres begudes”. Per aquest motiu, la seva participació en la Conferència se centrarà en la part cultural del consum del vi però, també, en la festiva perquè “el vi és cultura, però també és festa”, diuen.

L’Àlex Virgili és director comercial de Casa Berger i Democratic Wines, mentre que l’Albert Virgili és dissenyador gràfic. Tots dos fan un tàndem decidit a canviar la tendència del consumidor jove perquè “demani una copa de vi fora dels àpats”. El seu tret identitari és la imatge trencadora dins d’un sector clàssic i marcat per la tradició. Una tradició que ells coneixen de primera mà, ja que pertanyent a Casa Berger, un celler històric fundat el 1878 i que és un referent actual de l’elaboració del vi a doll de qualitat.

La I Conferència Catalana de la Comunicació del Vi s’allargarà durant dos dies (4 i 5 de març) i, tot i que aquesta primera edició se celebrarà a Barcelona, la trobada neix amb vocació itinerant. L’objectiu de la conferència és millorar i parlar de la comunicació del vi català, amb activitats concretes que ajudin a la promoció i comunicació del territori o DO amfitriona que cada any aculli la trobada. Dos dies de conferències, taules rodones, tastos i convivència al voltant de la comunicació del vi.

El vi “on line” en COMUVICAT, segons José Luis Contreras de VEREMA

El cofundador de Verema.com parlarà de la comunitat virtual com a model de comunicació

José Luis Contreras, soci fundador de Verema.com, analitzarà el mitjà digital com a eina de comunicació del vi en el marc de la I Conferència Catalana de Comunicació del Vi (Comuvicat) que tindrà lloc a Barcelona (4 i 5 de març). Contreras parlarà de la seva experiència com un dels creadors de la primera comunitat virtal dedicada al món del vi, fundada l’any 2000, amb un model de comunicació 2.0: multidireccional i basat en una comunitat virtual. A més, exposarà com aquest model virtual s’ha hagut d’adaptar als nous temps, incorporant els seus diferents perfils en xarxes socials, blogs propis- més de 70 dins del web- i eines de comunicació d’avantguarda basades en el màrqueting d’experiències, com són els tastos virtuals i els desafiaments verema.

Verema.com és líder mundial en la comunicació del sector del vi en parla hispana. On té més seguidors és, després d’Espanya, a l’Amèrica del Sud i els Estats Units, tot i que a Europa hi ha un bon nombre d’usuaris que llegeixen les seves recomanacions, tenint en compte que és un mercat més difícil pels cellers espanyols a causa de la quantitat de competidors.

José Luis Contreras és doctor en Economia, professor titular d’Economia Aplicada a la Universitat de València i ha escrit diverses publicacions sobre el sector del vi i l’enoturisme.

José Luis Contreras, soci fundador de Verema.com, analitzarà el mitjà digital com a eina de comunicació del vi en el marc de la I Conferència Catalana de Comunicació del Vi (Comuvicat) que tindrà lloc a Barcelona (4 i 5 de març). Contreras parlarà de la seva experiència com un dels creadors de la primera comunitat virtual dedicada al món del vi a Espanya, fundada l’any 2000 i pionera en aquest moment en un model de comunicació multidireccional 2.0. A més, exposarà com aquest model virtual s’ha hagut d’adaptar als nous temps, incorporant els seus diferents perfils en xarxes socials, blogs propis- més de 70 dins del web- i eines de comunicació d’avantguarda basades en el màrqueting d’experiències, com són els tastos virtuals i els desafiaments verema. 

Verema.com és líder mundial en la comunicació del sector del vi en parla hispana. On té més seguidors és, després d’Espanya, a l’Amèrica del Sud i els Estats Units, tot i que a Europa hi ha un bon nombre d’usuaris que llegeixen les seves recomanacions, tenint en compte que és un mercat més difícil pels cellers espanyols a causa de la quantitat de competidors.

José Luis Contreras és doctor en Economia Aplicada, professor titular del Departament d’Economia Aplicada a la Universitat de València i ha escrit diverses publicacions sobre el sector del vi i l’enoturisme. 

La I Conferència Catalana de la Comunicació del Vi se celebrarà, en aquesta primera edició, a Barcelona. La trobada neix però, amb vocació itinerant. L’objectiu de la conferència és millorar i parlar de la comunicació del vi català, amb activitats concretes que ajudin a la promoció i comunicació del territori o DO amfitriona que cada any aculli la trobada. Dos dies de conferències, taules rodones, tastos i convivència al voltant de la comunicació del vi que tindran lloc a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya (Rbla. Catalunya, 10).

+INFO: COMUVICAT