Diàleg de Ramon Francàs i Rodolfo Castro sobre la comunicació del vi català a COMUVICAT

Els periodistes i especialistes abordaran la situació dels vins catalans

Ramon Francàs i Rodolfo Castro, periodistes i especialistes en la comunicació del vi, abordaran la situació dels vins catalans en aquest camp, de com es comuniquen aquests productes i quins són els reptes més immediats. Serà en el marc de la I Conferència Catalana de Comunicació del Vi, el 4 de març a les 12 hores, a Barcelona.

A Catalunya, el vi ha anat superant molts desafiaments i s’ha anat adaptant força bé. Sembla, però, que hi ha un estancament en la comunicació del producte. Per incrementar les vendes, Castro creu que “el sector s’ha de renovar i enfortir les seves polítiques de comunicació per fer-les més actives, eficients i patents”. Per la seva banda, Francàs parla de “la necessitat d’internacionalització del vi català i de la situació anòmala de moltes DO catalanes, desconegudes per molts”. Aquests experts en comunicació del vi analitzaran com millorar la comunicació del vi català per aconseguir que es reconegui el potencial d’aquest producte i, de retruc, augmentar les vendes. 

Als seus 51 anys, Ramon Francàs Martorell, llicenciat en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona i postgrau en periodisme local i comarcal per la mateixa universitat, és un periodista amb una llarga experiència professional. Ja fa tres dècades que signa a les pàgines del diari La Vanguardia, on s’ha especialitzat en temes vitivinícoles. Va començar la seva trajectòria professional al periòdic Diari de Vilanova, on ha estat director fins a maig de 2017. Ha col·laborat amb diversos mitjans, des d’Europa Press, Antena 3 Radio o Catalunya Ràdio a El Periódico o Avui. A més, és Sommelier Professional (Escola d’Enoturisme de Catalunya) i també és Formador en Cava (Institut del Cava / Consell Regulador del Cava).

Rodolfo Castro Galiana és periodista, empresari, doctor per la Universitat Complutense i MBA per l’actual IE Business School. El doctor Castro ha publicat “La comunicación del vino” que analitza l’impacte de les DO, cellers i marques que arriben a la premsa escrita o mitjans digitals. El consultor Castro Galiana creu que el vi ha superat molts reptes en el passat recent, però s’ha estancat en la comunicació del producte. Per incrementar les vendes, proposa que el sector renovi i enforteixi les seves polítiques de comunicació per fer-les més actives, eficaces i patents.Tots dos constaten que els cellers gairebé no comuniquen la seva activitat i que la presència digital és, encara, molt precària. Aquest dèficit és encara més gran a l’hora de relacionar-se amb el públic jove.

Com millorar aquesta comunicació serà l’eix de la intervenció d’aquests dos periodistes el dilluns, 4 de març, a la I Conferència Catalana de Comunicació del Vi de Barcelona que se celebrarà a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya (Rbla. Catalunya, 10).

+ INFO: www.comuvi.cat

Menú