L’humor i la mirada dels germans Virgili vers el sector del vi, a COMUVICAT

Alex i Albert Virgili, de Casa Berger i Democratic Wines, treballen per arribar al no consumidor de vi

“El Món del Vi: Menjar i beure, posar i treure”, amb aquest títol tan suggerent l’Àlex i l’Albert Virgili s’endinsaran en la cultura del vi al nostre país des de la seva particular visió i ho faran en la seva intervenció a la I Conferència Catalana de la Comunicació del Vi que tindrà lloc el 4 i 5 de març a Barcelona. Els germans Virgili creuen fermament en la democratització del vi i aposten per atansar totes les varietats d’aquest producte al públic més jove amb una línia distesa i sense pretendre explicar-ne les virtuts de la seva elaboració.

Els Virgili diuen que “cal tenir vins de prestigi per garantir la qualitat del sector però, remarquen que primer cal seduir la joventut amb productes propers que convidin a passar-ho bé i a consumir-los en detriment d’altres begudes”. Per aquest motiu, la seva participació en la Conferència se centrarà en la part cultural del consum del vi però, també, en la festiva perquè “el vi és cultura, però també és festa”, diuen.

L’Àlex Virgili és director comercial de Casa Berger i Democratic Wines, mentre que l’Albert Virgili és dissenyador gràfic. Tots dos fan un tàndem decidit a canviar la tendència del consumidor jove perquè “demani una copa de vi fora dels àpats”. El seu tret identitari és la imatge trencadora dins d’un sector clàssic i marcat per la tradició. Una tradició que ells coneixen de primera mà, ja que pertanyent a Casa Berger, un celler històric fundat el 1878 i que és un referent actual de l’elaboració del vi a doll de qualitat.

La I Conferència Catalana de la Comunicació del Vi s’allargarà durant dos dies (4 i 5 de març) i, tot i que aquesta primera edició se celebrarà a Barcelona, la trobada neix amb vocació itinerant. L’objectiu de la conferència és millorar i parlar de la comunicació del vi català, amb activitats concretes que ajudin a la promoció i comunicació del territori o DO amfitriona que cada any aculli la trobada. Dos dies de conferències, taules rodones, tastos i convivència al voltant de la comunicació del vi.

El vi “on line” en COMUVICAT, segons José Luis Contreras de VEREMA

El cofundador de Verema.com parlarà de la comunitat virtual com a model de comunicació

José Luis Contreras, soci fundador de Verema.com, analitzarà el mitjà digital com a eina de comunicació del vi en el marc de la I Conferència Catalana de Comunicació del Vi (Comuvicat) que tindrà lloc a Barcelona (4 i 5 de març). Contreras parlarà de la seva experiència com un dels creadors de la primera comunitat virtal dedicada al món del vi, fundada l’any 2000, amb un model de comunicació 2.0: multidireccional i basat en una comunitat virtual. A més, exposarà com aquest model virtual s’ha hagut d’adaptar als nous temps, incorporant els seus diferents perfils en xarxes socials, blogs propis- més de 70 dins del web- i eines de comunicació d’avantguarda basades en el màrqueting d’experiències, com són els tastos virtuals i els desafiaments verema.

Verema.com és líder mundial en la comunicació del sector del vi en parla hispana. On té més seguidors és, després d’Espanya, a l’Amèrica del Sud i els Estats Units, tot i que a Europa hi ha un bon nombre d’usuaris que llegeixen les seves recomanacions, tenint en compte que és un mercat més difícil pels cellers espanyols a causa de la quantitat de competidors.

José Luis Contreras és doctor en Economia, professor titular d’Economia Aplicada a la Universitat de València i ha escrit diverses publicacions sobre el sector del vi i l’enoturisme.

José Luis Contreras, soci fundador de Verema.com, analitzarà el mitjà digital com a eina de comunicació del vi en el marc de la I Conferència Catalana de Comunicació del Vi (Comuvicat) que tindrà lloc a Barcelona (4 i 5 de març). Contreras parlarà de la seva experiència com un dels creadors de la primera comunitat virtual dedicada al món del vi a Espanya, fundada l’any 2000 i pionera en aquest moment en un model de comunicació multidireccional 2.0. A més, exposarà com aquest model virtual s’ha hagut d’adaptar als nous temps, incorporant els seus diferents perfils en xarxes socials, blogs propis- més de 70 dins del web- i eines de comunicació d’avantguarda basades en el màrqueting d’experiències, com són els tastos virtuals i els desafiaments verema. 

Verema.com és líder mundial en la comunicació del sector del vi en parla hispana. On té més seguidors és, després d’Espanya, a l’Amèrica del Sud i els Estats Units, tot i que a Europa hi ha un bon nombre d’usuaris que llegeixen les seves recomanacions, tenint en compte que és un mercat més difícil pels cellers espanyols a causa de la quantitat de competidors.

José Luis Contreras és doctor en Economia Aplicada, professor titular del Departament d’Economia Aplicada a la Universitat de València i ha escrit diverses publicacions sobre el sector del vi i l’enoturisme. 

La I Conferència Catalana de la Comunicació del Vi se celebrarà, en aquesta primera edició, a Barcelona. La trobada neix però, amb vocació itinerant. L’objectiu de la conferència és millorar i parlar de la comunicació del vi català, amb activitats concretes que ajudin a la promoció i comunicació del territori o DO amfitriona que cada any aculli la trobada. Dos dies de conferències, taules rodones, tastos i convivència al voltant de la comunicació del vi que tindran lloc a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya (Rbla. Catalunya, 10).

+INFO: COMUVICAT



COMUVICAT, amb els Premis CartaVi de l’AVC

Al Palau Reial de Pedralbes de Barcelona, dilluns 4 de març.

Comuvicat i l’Associació Vinícola Catalana (AVC) han establert sinergies entre els dos esdeveniments que organitzen aquestes associacions a Barcelona el 4 de març. Així, els assistents a la I Conferència Catalana de Comunicació finalitzaran la primera jornada al Palau de Pedralbes on se celebra un Tast de Vins amb Relat i el lliurament dels premis Cartavi 2019. Uns guardons organitzats per l’Associació Vinícola Catalana creats per fomentar la presència dels nostres vins a les cartes dels restaurants catalans. Els CartaVi arriben a la desena edició amb l’objectiu de distingir els restaurants de Catalunya que, dia rere dia, defensen i promocionen els vins de les 11 Denominacions d’Origen catalanes.

Conferència Catalana de Comunicació del Vi. 4 i 5 de març. Barcelona

L’esdevenimentvol ser punt de trobada anual de comunicadors, periodistes, bloguers i blogueres, sommeliers, responsables de comunicació dels cellers, DOs, enòlegs, restauradors, distribuïdors, esdeveniments… En definitiva, de tots aquells que vulguin comunicar Vi Català.

La Conferència neix amb vocació itinerant, amb l’objectiu de millorar i parlar de la comunicació del vi català, en general, però, amb activitats concretes que ajudin a la promoció i comunicació del territori o DO amfitrió que cada any acull la trobada. En aquesta primera edició, començarem per Barcelona el dilluns i dimarts, dies 4 i 5 de març, a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya (Rambla de Catalunya, 10. Barcelona). Seran dos dies de conferències, taules rodones, tastos i convivència al voltant de la comunicació del vi.

+ INFO: www.comuvi.cat/inscripcio

Codorníu Raventós, patrocina COMUVICAT

L’enòleg i director tècnic del Celler Codorniu, Bruno Colomer, analitzarà dins la conferència com comunicar el terrer al consumidor

El grup Codorníu Raventós, referent mundial en la producció de cava, patrocina la I Conferència Catalana de la Comunicació del Vi (Comuvicat) que se celebra entre el 4 i 5 de març a Barcelona. L’empresa catalana, integrada per deu cellers situats entre l’estat espanyol, l’Argentina i Califòrnia; dóna suport amb aquest patrocini a la primera edició d’un esdeveniment que neix amb vocació de convertir-se en punt de trobada anual del sector de la comunicació del vi al nostre país.

El Celler Codorníu estarà present en la Conferència amb el seu director i enòleg des del 2008, en Bruno Colomer, que parlarà als assistents de “L’exercici didàctic de comunicar un terrer”. Colomer centrarà la seva intervenció en la comunicació d’un terrer, fent una deconstrucció del cava Jaume Codorníu per explicar les tres terres d’on prové destacant l’exercici didàctic de comunicació que es duu a terme a l’empresa catalana per explicar-ho, tant al sector com al consumidor. La categoria del vi o cava depèn del terrer i cal, per tant, saber com comunicar les seves característiques. Aquest serà l’eix central de la intervenció del prestigiós enòleg que participarà en la Conferència dilluns, 4 de març, a les 12.30h a la seu del Col·legi Oficial de Periodistes de Catalunya.

Amb aquest suport, Codorníu Raventós aposta per posar en relleu la importància de la comunicació del vi com a eina fonamental en la venda del producte. Fer una difusió eficaç és clau per arribar al consumidor final a qui va destinat el vi o perquè cadascú trobi el vi que busca.

Millorar la comunicació del vi català és l’objectiu de Comuvicat; un esdeveniment que vol també ser punt de trobada de comunicadors, periodistes, bloguers, sommeliers, responsables de comunicació dels cellers, DOs, enòlegs, restauradors, distribuïdors… i en definitiva, de tothom que estigui implicat o interessat a comunicar el vi català.

La Conferència neix amb vocació itinerant i acull activitats concretes per ajudar a la promoció i comunicació del territori o DO amfitriona que cada any acull la trobada, tot i que la idea inicial dels organitzadors és “mantenir-la a Barcelona fins que estigui llesta per fer-la itinerant”. Dos dies de conferències, taules rodones, tastos i convivència al voltant de la comunicació del vi que tindran lloc a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya (Rbla. Catalunya, 10). La Conferència es clourà el dimarts, dia 5 de març, amb el Dinar dels 16 Vins. www.comuvi.cat/inscripcio


Família Torres, patrocina COMUVICAT els dies 4 i 5 de març de 2019 a Barcelona

Ponència sobre les Varietats Ancestrals i Canvi Climàtic; i tast de diferents vins Torres

Família Torres aposta per la comunicació i promoció del vi català i s’ha sumat a COMUVICAT, Conferència Catalana de la Comunicació del Vi, com un dels seus patrocinadors principals. El celler català aprofitarà la conferència per fer una ponència sobre les varietats ancestrals recuperades i com poden convertir-se en una solució per adaptar-se al canvi climàtic, el principal repte que té avui la viticultura i que Torres afronta amb mesures d’adaptació i també de mitigació reduint les seves emissions de CO2. També presentarà diferents vins als tastos previstos a la conferència i al Dinar dels 16 Vins amb el que es clourà la Conferència a Monvínic.

Segons expliquen responsables de Família Torres, “la viticultura és una tradició mil·lenària que ara s’enfronta a un nou repte: el de l’adaptació a un canvi climàtic originat per l’ésser humà. El clima té el rol més determinant i, al seu torn, més difícil de controlar en l’elaboració d’un vi. I la vinya, tan vinculada al ritme de les estacions i a l’evolució de les temperatures, s’està veient molt afectada pel canvi climàtic, ja que el cep és una de les plantes més sensibles a aquestes variacions”.

Des del seu ferm compromís amb la cura protecció del medi ambient i la conservació de la natura i davant la constatació de l’augment de les temperatures i l’avançament de les collites, el 2008, Família Torres va decidir intensificar les accions mediambientals i va posar en marxa el programa Torres & Earth amb un doble objectiu: adaptar la seva activitat al canvi climàtic amb la voluntat de continuar elaborant grans vins, i reduir les nostres emissions de CO2 per ampolla en un 30% del 2008 al 2020 per contribuir a la seva mitigació.

En tot aquest temps, el celler català ha reduït en més d’una quarta part les emissions de CO2, però asseguren que “volem seguir avançant. L’objectiu és assolir les emissions neutres de carboni en el desenvolupament de la nostra activitat a llarg termini; per a l’any 2030 ens hem marcat com a nova fita reduir en un 50% la nostra petjada de carboni respecte al 2008”.

COMUVICAT vol ser punt de trobada anual de comunicadors, periodistes, bloguers, sommeliers, responsables de comunicació dels cellers, Denominacions d’Origen, enòlegs, restauradors, distribuïdors, esdeveniments… La trobada se celebrarà el dilluns i dimarts, dies 4 i 5 de març, a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya (Rambla de Catalunya, 10). Barcelona). + INFO i Inscripcions COMUVICAT: https://www.comuvi.cat/inscripcio/

Menú